בפעם האחרונה שטסתי לירח, לא הגישו בוטנים

בפעם האחרונה שטסתי לירח, לא הגישו בוטנים. זה קצת קלקל לי את ההנאה מהטיסה, אבל התגברתי. כשהגענו לירח, מיד התנפלו עלינו מארגני טיולים, בעלי אכסניות, חלפני כספים ומיני הרפתקנים שקראו לבעלי הדם החם שהיו בינינו להצטרף לריחופי לילה מעל עמק "הרצון הטוב".
מהירח המשכנו למאדים, אבל ממש רק ליום וחצי ומיד המשכנו הלאה כי כמו שבטח אתם כבר יודעים האוכל במאדים הוא לא גרוע כמו המגורים על הכוכב האדום, אבל גם הוא ממש לא ברמה. הבשר  יבש, הדגים  איך לומר? מסריחים, וירקות פשוט אין, ואם יש אז הכל אדום, גם המלפפונים, ואפילו הבצל, אבל בדרך כלל ממש אין.
לפני שהגענו לצדק עברנו בתחנת החלל המשותפת לארצות-הברית, ברית-המועצות ושבדיה, וקיבלנו הסברים מדוקדקים על העבודה שמתבצעת בתחנה, ואז ראינו על הגג אמריקאי אחד ושבדית אחת משתזפים. כנראה הם ניצלו את הרגע שבו הטמפרטורה עדיין הייתה סבירה מחוץ לתחנת החלל.

השלט שקיבל את פנינו בצדק היה דיי נדוש: "בצדק הגעתם לצדק". מי שמעולם לא היה בצדק חייב להבין משהו לפני שינסה להבין דברים אחרים בהמשך: על צדק, בניגוד למה שסברו מדענים במשך עשרות שנים, היו חיים הרבה לפני שהיו על כדור הארץ, חיים ועוד איזה חיים. הם חוקקו שם חוק שחייבים כל הזמן לעשות חיים, ומי שלא נהנה הוא בגדר עבריין, והוא צפוי לעונשים הקבועים בחוק הצדקי. מאחורי צדק יש דרייב-אין ענק לספינות חלל שמובילות סחורה. יש כאילו ספינות שנוסעות במשך מספר שנות אור וכל העסק שמסביבן פורח: תחנות דלק, אכסניות, מוסכי חלל, סופרמרקטים ואפילו דרייב-אין. בדרייב-אין ההוא אין מסך. את הסרט מקרינים על תחת של קרנף ענק שמרחף בין צדק לשמש ומחייך ברוב שעות היממה וצוחק בשעות האחרות. בצדק היינו חמישה ימים, משם המשכנו לגלקסיה קצת מרוחקת בשם "הרצלבודינגר", אבל לא נכנסנו, רק טסנו מעל והסתכלנו, כי לא היתה לנו ויזה והיחסים שלנו עם הגלקסיה ההיא לא ממש משהו, ולא שווה לעצבן אותם סתם.

כבר בטיסה חזרה לכדור הארץ התחלנו להרגיש חזרה בבית: דחיפות, צעקות, התנפלות על האוכל בטיסה, אמנם היו כמה תיירים, קצת מצדק ויותר מהירח, אבל רוב הנוסעים היו מכדור הארץ והיה ממש קל להרגיש בעובדה הזו.
הטיסה הביתה משדה התעופה בדרום קרוליינה הייתה חוויה. סיפורים, מתנות, אפילו עצרנו לחטוף משהו בפריז, וכשהגענו הביתה גילינו שראש השנה נופל השנה ביום שלישי ואי אפשר לעשות גשר לסוף השבוע וזה דיי ביאס אותנו.